استاندار قزوین گفت: در سفر اخیر رئیس جمهور به استان قزوین منابع و اعتبار خوبی در حوزه بهداشت و درمان شامل حال استان شده است.

محمدمهدی اعلایی استاندار قزوین در آیین تجلیل از پزشکان استان قزوین اظهار داشت: نگاه مدیریت استان در شرایط فعلی ظرفیت سازی برای حضور بیشتر سرمایه بخش خصوصی در حوزه بهداشت و درمان است و فضا به سمتی سوق داده شده که دولت به جای سرمایه گذاری در این بخش، خرید خدمت را جایگزین کند که این امر باعث بهره برداری بیشتر و سرعت بخشیدن به توسعه زیرساخت می‌شود.

وی افزود: خیلی از شاخصه‌های مقایسه‌ای به ویژه در زیر ساخت‌های استان قزوین را به عنوان استان غیر برخوردار جلوه می‌دهد که در شرایط فعلی رفع این موضوع با استفاده از ظرفیت‌های ملی در دستور کار قرار دارد.

اعلایی با اشاره به سفر رییس جمهور به استان اضافه کرد: در سفر رییس جمهور به استان منابع و اعتبارات خوبی در حوزه بهداشت ودرمان شامل حال استان شد که نمی‌توان به این حد اکتفا کرد و پیگیر ایجاد فضایی بهتر برای ارتقا این سطح خواهیم بود.

استاندار قزوین ادامه داد: در حوزه آموزش پزشکی، استان قزوین نام خوبی از خود به‌جای گذاشته است و قطعا این امر ضمن تثبیت نیازمند ارتقا می‌باشد و با برنامه ریزی مدون، ایجاد زیرساخت مناسب و حفظ نیروی ارزشمند انسانی باید در مسیر تحقق این هدف حرکت نمود.

نماینده عالی دولت در استان با اشاره به ظرفیت‌های موجود در حوزه اقتصاد سلامت گفت: حوزه اقتصاد سلامت یکی از ظرفیت‌های حائز اهمیت استان است و توجه به این مقوله می‌تواند کمبود‌های موجود سایر حوزه‌ها را پوشش و رفع نماید که این امر در سطح استان در دستور کار قرار دارد.

وی اظهار داشت: نیاز است با نگاه باز به فعالیت‌های بخش خصوصی در حوزه بهداشت و درمان توجه کرد و ضمن ایجاد ظرفیت و زیرساخت مناسب، نگاهی کلی و توسعه‌ای در سطح جمعیت فرا استانی داشته باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار